Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.  Kliknij "Zamknij" aby zaakceptować naszą politykę.

[Zamknij]

Prawo autorskie
i medialne


Wydarzenia

Prezentujemy wyniki pierwszego kompleksowego badania polskiego rynku gier „Polish Gamers 2014”

05-08-2014

Światowy rynek gier komputerowych i internetowych na przestrzeni ostatnich 20 lat uległ znacznym przeobrażeniom. Z niszowej formy rozrywki  zmienił się w jeden z najbardziej popularnych sposobów spędzania wolnego czasu. Rynek ten zaczyna generować coraz większe przychody.

Aktualna wiedza na temat potencjału oraz specyfiki lokalnego rynku staje się dla developerów i wydawców najważniejszą kwestią związaną z decyzją o wprowadzeniu nowego produktu w branży gier.

Z tego względu z inicjatywy trzech podmiotów - Krakowskiego Parku Technologicznego Sp. z o.o., Grupy Onet.pl S.A. i GRY-Online S.A. - Interaktywny Instytut Badań Rynkowych zrealizował kompleksowe badania ilościowe i jakościowe analizujące preferencje i postawy polskich graczy.

Aby uzyskać jak najbardziej reprezentatywne dla populacji graczy w Polsce wyniki, badanie ilościowe przeprowadzone w kwietniu 2014 zostały zrealizowane na grupie 3383 internautów w wieku 15–55 lat. Struktura próby została skorygowana przy użyciu wagi analitycznej tak, by odpowiadała strukturze polskich internautów w wieku 15 i więcej lat pod względem kluczowych cech związanych z przedmiotem badania. Przy konstrukcji wagi uwzględniono zmienne społeczno-demograficzne takie jak płeć, wiek, wykształcenie oraz wielkość miejscowości zamieszkania, a także zmienne związane z szeroko pojętym stylem życia. Badanie ilościowe zostało poprzedzone przeprowadzonym w marcu 2014 badaniem jakościowym, za którego realizację odpowiadała firma Zymetria.

Jak pokazały badania dzisiejsi polscy gracze nie odpowiadają już typowemu stereotypowi gracza, czyli osoby pasywnej, spędzającej przed komputerem większość swojego czasu kosztem zawierania relacji z ludźmi. Współcześni polscy gracze to w rzeczywistości osoby aktywne, mające wiele zainteresowań, prowadzące normalne życie zarówno zawodowe, jak i prywatne. Różnicę pomiędzy graczami widać na poziomie samego stylu gry, a także wybieranych produkcji. Stosunkowo najbardziej różnicującym czynnikiem jest wiek. Dla osób około 40. roku życia, gry komputerowe stały się synonimem prostej rozrywki, która zastąpiła popularne kiedyś krzyżówki. Dla tej grupy to prosta, łatwo dostępna i odstresowująca chwila wieczornego relaksu. Dla młodszych (20-35 lat) gry stanowią natomiast rozrywką bardziej naturalną i towarzyską.

W efekcie badań powstaje obszerny raport, który dostępny będzie na stronie internetowej Digital Dragons http://www.digitaldragons.pl/pl/ . Uzyskane wyniki mają umożliwić precyzyjnie dostosowanie dystrybucji i promocji do potrzeb rynku. Zrealizowane badania stanowią kolejny krok w działaniach Krakowskiego Parku Technologicznego mających na celu wsparcie branży gier.

 

Infografiki prezentujące wyniki badań:

Infografika I

Infografika II   -  Ile wydajemy

Infografika III  - Jak często gramy

Infografika IV  - W co gramy

Infografika V   - Z kim gramy



Wstecz